Częstochowa: Termomodernizacja oraz montaż kolektorów słonecznych w obiektach Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie
Numer ogłoszenia: 437024 - 2011; data zamieszczenia: 23.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: SP ZOZ Miejski Szpital Zespolony , ul. Mirowska 15, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 370 21 35, faks 34 370 21 35.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja oraz montaż kolektorów słonecznych w obiektach Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W zakresie realizacji zamówienia przewiduje się: opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej we wszystkich niezbędnych branżach: instalacyjna, budowlana, konstrukcyjna, elektryczna, modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej w budynkach Szpitala polegającą na dostawie i montażu kompletnych systemów solarnych opartych na płaskich kolektorach słonecznych z pomiarem energii, wykonanie projektów w zakresie technologii kotłowni dwupaliwowej gazowo-olejowej obejmujących prace instalacyjne, budowlane i elektryczne, realizację technologii kotłowni dwupaliwowej gazowo-olejowej na podstawie wcześniej wykonanych projektów, opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na termomodernizację wraz z dociepleniem ścian, stropodachów i z częściową wymianą stolarki okiennej, f) wykonanie kompleksowej termomodernizacji wraz z dociepleniem ścian, stropodachów i z częściową wymianą stolarki okiennej na podstawie wykonanych wcześniej projektów..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 71.22.00.00-6, 71.32.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.11.12.00-0, 45.30.00.00-0, 45.33.19.99-6, 45.00.00.00-7, 45.33.30.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.33.11.10-6, 45.22.30.00-6, 45.34.00.00-8, 45.45.30.00-7, 45.40.00.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca ma obowiązek wniesienia wadium w wysokości 127.500,00 PLN słownie: sto dwadzieścia siedem tysięcy pięćset złotych Wadium może być wnoszone w formie pieniądza,poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych,gwarancji ubezpieczeniowych,poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowy w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z póź. zm.Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie.Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ S.A O Częstochowa 25 2030 0045 1110 0000 0184 0230z dopiskiem Wadium Termomodernizacja
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, Wykonawcy występujący wspólnie, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 Pzp spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadają koncesje, zezwolenia lub licencje; posiadania wiedzy i doświadczenia i tak dla dokumentacji projektowo kosztorysowej udokumentują opracowanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej 3 dokumentacji projektowo kosztorysowych porównywalnych pod względem zakresu i charakteru z przedmiotem zamówienia dla którego ma być opracowana dokumentacja projektowo kosztorysowa. Za porównywalne zamówienie uważa się wykonanie dokumentacji we wszystkich niezbędnych branżach instalacyjna, budowlana, konstrukcyjna, elektryczna na modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej polegającą na dostawie i montażu kompletnych systemów solarnych opartych na płaskich kolektorach słonecznych z pomiarem energii, wykonanie projektów w zakresie technologii kotłowni o porównywalnych parametrach obejmujących prace instalacyjne, budowlane i elektryczne, opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację wraz z dociepleniem ścian, stropodachów i z częściową wymianą stolarki okiennej o wartości porównywalnej do wartości składanej oferty. dla realizacji robót budowlanych udokumentują wykonanie zakończenie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót co najmniej 8 mln zł brutto wykonanych w systemie zaprojektuj wybuduj W tym jedna z nich polegająca na wykonaniu robót termomodernizacji w obiekcie objętym ochroną konserwatorską lub znajdującym się w strefie ochrony konserwatorskiej.dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i tak dla dokumentacji projektowo kosztorysowej projektantami posiadającymi uprawnienia bez żadnych ograniczeń w specjalnościach architektonicznej, konstrukcyjno budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, osobami posiadającymi stosowne doświadczenie i wiedzę w zakresie instalacji teletechnicznych. Dla realizacji robót budowlanych osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez żadnych ograniczeń oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy. Powinna posiadać również uprawnienia do prowadzenia robót w obiektach objętych nadzorem konserwatorskim, osobami, które będą pełnić funkcję kierowników robót posiadającymi uprawnienia bez żadnych ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych i kanalizacyjnych, instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, osobami posiadającymi stosowne doświadczenie i wiedzę w zakresie wykonywania instalacji teletechnicznych, sytuacji ekonomicznej i finansowej.Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 5 mln zł. oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę ubezpieczenia odpowiedniej do wartości netto składanej oferty obejmującej przedmiot zamówienia. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia nie spełnia w oparciu o wykaz wymaganych dokumentów i oświadczeń wymienionych SIWZ. Niespełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 Pzp. wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem jego oferty, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 Pzp. Zgodnie z treścią art. 26 ust.3 ustawy Pzp. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń i dokumentów oraz pełnomocnictw, albo złożyli dokumenty zawierające błędy lub złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymagań określonych przez Zamawiającego dla zamawianych dostaw, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 12. 2009 r. Nr 226, poz. 1817 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej 3 dokumentacji projektowo kosztorysowych porównywalnych pod względem zakresu i charakteru z przedmiotem zamówienia, dla którego ma być opracowana dokumentacja projektowo kosztorysowa, a w przypadku robót budowlanych co najmniej 3 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót co najmniej 8 mln zł brutto wykonanych w systemie zaprojektuj wybuduj w tym jedna z nich polegająca na wykonaniu robót termomodernizacji w obiekcie objętym ochroną konserwatorską lub znajdującym się w strefie ochrony konserwatorskiej. Wykaz winien zawierać w przypadku dokumentacji projektowo kosztorysowej opis opracowania z podaniem jego nazwy i lokalizacji, zakres wykonanego opracowania, imiona i nazwiska autorów opracowania, wartość brutto opracowania dodatkowo wartość netto robót oszacowanych według kosztorysu inwestorskiego, okres wykonywania opracowania, tj. data rozpoczęcia i odbioru prac projektowych, nazwę, adres i telefon Zamawiającego, a w przypadku robót budowlanych: nazwę i adres obiektu oraz roboty budowlanej, opis wykonanych robót wraz z ich zakresem w przypadku zamówienia porównywalnego, termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji robót, wartość brutto zrealizowanych robót, budów i nazwę, adres i telefon Zamawiającego. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że dokumentacja projektowo kosztorysowa, jak i roboty budowlane przedstawione w wykazie zrealizowanych zadań zostały wykonane należycie, np. referencje. dla dokumentacji projektowo kosztorysowej udokumentują opracowanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej 3 dokumentacji projektowo kosztorysowych porównywalnych pod względem zakresu i charakteru z przedmiotem zamówienia dla którego ma być opracowana dokumentacja projektowo kosztorysowa. Za porównywalne zamówienie uważa się wykonanie dokumentacji we wszystkich niezbędnych branżach: instalacyjna, budowlana, konstrukcyjna, elektryczna na modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej polegającą na dostawie i montażu kompletnych systemów solarnych opartych na płaskich kolektorach słonecznych z pomiarem energii, wykonanie projektów w zakresie technologii kotłowni o porównywalnych parametrach obejmujących prace instalacyjne, budowlane i elektryczne, opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację wraz z dociepleniem ścian, stropodachów i z częściową wymianą stolarki okiennej o wartości porównywalnej do wartości składanej oferty. dla realizacji robót budowlanych udokumentują wykonanie tj. zakończenie w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót co najmniej 8 mln zł brutto wykonanych w systemie zaprojektuj - wybuduj W tym jedna z nich polegająca na wykonaniu robót termomodernizacji w obiekcie objętym ochroną konserwatorską lub znajdującym się w strefie ochrony konserwatorskiej.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 12. 2009 r. Nr 226, poz. 1817 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów Wykaz osób, zawierający imiona i nazwiska osób, którymi będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z opisem SIWZ, Zaświadczenie z właściwej Izby Samorządu Zawodowego dla osób, które będą pełnić funkcję kierownika projektu, projektantów, kierownika budowy i kierowników robót potwierdzające ich przynależność do Izby oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej aktualnego na dzień składania ofert. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dwóch lub więcej Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczno finansowa, Wykonawca dołączy informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę ubezpieczenia odpowiedniej do wartości netto składanej oferty obejmującej przedmiot zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dowód wniesienia wadium, Harmonogram rzeczowo terminowo finansowy zawierający wszystkie koszty składające się na cenę oferty niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia z podziałem na poszczególne etapy z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z elementów wypełniony i podpisany druk oferty zaakceptowany projekt umowy Oświadczenie o zapoznaniu się z obiektem gdzie realizowane będzie zamówienie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsm.czest.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sekcja Zamówień Publicznych SP ZOZ Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie ul. Mirowska 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2012 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Zamówień Publicznych SP ZOZ Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie ul. Mirowska 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak